zaterdag 4 januari 2014

Cave Church SNL


ENG: For a long time I'm inspired buy stitching on layout. Amy Tangerine made it totally
hip with making sewing stencils (1, 2, 3 and 4). Because I don't have some
of these fancy embroidery Stencils, I printed an ampersand on vellum paper 
and poked the holes where I wanted the stitching. After that it was time to
sew. I really had fun with it!!! On my way looking for some more tools to sew,
 I found some special cross stitch stamps; they are so cute!

NL: Ik ben al lang geïnspireerd om een keer te naaien op een layout. Amy Tangerine
maakte 
dit terug helemaal hip door haar naai-sjablonen (123 and 4).  Omdat ik niet
zoiets had 
drukte ik gewoon enkele foto's af op doorschijnend papier. Dan had
ik 
maar gaatjes te prikken waar ik mijn '&' wilde; klaar was kees. Omdat ik er
zoveel plezier aan had 
zocht ik nog enkele extra hulpmiddeltjes en vond ik enkele
leuke kruis-naai-stempels; ze zien er zo leuk uit!


Have a great Saturday!
Fijne zaterdag!

1 opmerking:

  1. Hey Ellen!
    allereerst een supergelukkig nieuw jaar, dat gezondheid & geluk terug centraal mag staan.
    Hoe 't zit met m'n uren, wel: 6j lang heb 'k 19u gewerkt, dat is dus halftijds. Ik heb toen al die jaren ook gezocht naar een extra job, maar dat is de dag van vandaag heel moeilijk in de sociale sector. Hoe een ander 't doet, I don't know. Steeds werd 'k afgewezen omdat 'k elders werkte, ondanks dat 'k de gemakkelijkste uren ooit had (elke dag van 15u-18u48) Sinds 1 December 2012 kreeg 'k eindelijk kans op meer uren, die 'k uiteraard onmiddellijk heb gegrepen. Dus dat betekende, ik had al een contract halftijds, die extra uren waren eigenlijk ter vervanging. Nu goed, alles wat 'k kon meepikken greep 'k met beide handen. Dus van December '12 tot Maart '13 heb 'k zo'n 26u gewerkt. In maart werd er een ietsiepietsie uren terug afgenomen door dat die vervangsuren van iemand anders afliepen. Gelukkig kreeg 'k dan van iemand anders uren waardoor 'k tot Juli iets van 24u werkte. Juli & Augustus werkte 'k 30u, maar dat was wel redelijk zwaar. In September kreeg 'k de kans om 28,5u te werken. 'k Kreeg een contract tot 31/12/13. Maar de OCMW-raad zou beslist hebben dat 'k niet langer zoveel uren mag werken wegens besparingen. Morgen bel 'k met de voorzitster want tot op heden heb 'k haar nog te pakken gekregen. De aantal uren dat 'k werk is per week gerekend ;) 'k Hoop zo hard dat in Maart m'n uren weer vermenigvuldigen, want 'k had grootste plannen :( Niet dat 't nu niet zou kunnen doorgaan (als 't al doorgaat, want dat is nog niet zeker), maar financieel is 't toch weer een dobber.. Plus, 'k kreeg meer verzorgende taken, wat 'k super vind & 'k deed 't werk van m'n 28,5u heel graag! Dit wou 'k doen voor de rest van m'n leven & dan eventueel m'n fotografie als bijberoep doen als 'k m'n getuigschrift haal. Over fotografie gesproken, je vroeg mij hoe een toestel te reinigen, wel 'k raad je aan dat NIET te doen. Zo heb 'k een beetje m'n vorige camera naar de knoppen geholpen.. 'k Raad je aan om eens naar de winkel te gaan waar je de camera gekocht hebt of een Canon-verdeler (of is't een Nikon van jou?). Daar hebben ze er meer verstand van & zijn ze beter uitgerust in hun reinigingsmateriaal. 't Kan normaal geen kwaad als je lenzen vervangt, maar hou je camera wel naar de grond gericht of boven tafel naar beneden gericht als je de lens verwisseld. Reden? Zo is er minder kans dat er stofdeeltjes (hoe klein ook) op je spiegel springen. Veel succes & als er nog vragen zijn, shoot ;)

    Knuff
    Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen