donderdag 15 januari 2015

Inky Thoughts: Tips to make cute critters with copic markers

Some Odd Girl
 While I'm still working on the exams, I love to color in in free time. This time I was trying some new techniques and really enjoyed the effects on these critters. Therefore, I thought to share with you my tryouts: *Terwijl ik nog steeds aan mijn examens bezig ben,  kleur ik af en toe nog wat afbeeldingen tijdens de pauzes. Deze keer probeerde ik een aantal nieuwe techniekjes en vond dat ze super toffe effecten gaven op de afbeeldingen. Daarom dacht ik om mijn probeersels met jullie te delen:


 1. Use your colorless blender: When I colored bunny, I made a few dots with my colorless blender. You just do it once, because you want subtle markings on the image, so it looks like the bunny has woolly hair. Be careful with it, the colorless blender needs a little time before the effects become visible. *1. Gebruik je kleurloze blender: Toen ik het konijntje kleurde, maakte ik een aantal stippen met mijn kleurloze blender. Je doet het gewoon één keer, want je wil subtiele markeringen op de afbeelding, zodat het lijkt alsof het konijntje wollig haar heeft. Wees wel voorzichtig, de kleurloze blender heeft een beetje tijd nodig vooraleer het effect zichtbaar word.

2. Flicking technique: For an animal with long hair it's fun to use the flicking technique, than the image looks more realistic. *2. Streepjes techniek: Voor een dier met lang haar is het leuk om de streepjes techniek te gebruiken, dan  lijkt het dier realistischer.

3. Use a gel pen + dot technique: I made some orange and white dots on the belly of the bird. Isn't it cute?? *3. Gebruik een gelpen + stip techniek: Ik maakte een paar oranje en witte stippen op de buik van de vogel. Is het niet super schattig??


I hope this was helpful for some of you. If you have some questions, please tell me! It would also be nice if you keep your fingers crossed for me, I have 2 more weeks to go and then my exams are finally done :). *Ik hoop dat dit voor sommigen van jullie behulpzaam was. Als je nog vragen hebt, dan kan je die altijd stellen! Verder zou het leuk zijn als jullie blijven duimen voor mij, ik heb nog 2 weken te gaan en dan zijn mijn examens eindelijk gedaan :).

7 opmerkingen:

  1. superleuke tips Ellen!!! En véél succes nog met je examens. Ik blijf duimen voor je hoor! grtjs

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, wat aardig, die tips, Ellen. Ze zijn ook wel erg leuk geworden. En veel succes met je examens.
    Groetjes, Trees

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hoi hoi

    wat een leuke tips . ik gebruik het helaas niet ik houdt het toch maar bij scrappen. maar weer een super leuke post.
    suc6 met je examens . toi toi toi.
    groetjes Thamar

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Echt heel mooi! Da konijntje... Zo schattig! Ik wou dat ik da ook kon :)
    Succes nog met de examens!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hey Ellen! Ik heb u genomineerd voor de Liebster Award -> http://hostesarah.blogspot.be/2015/01/de-liebster-award.html#more :) Nu heb ik juist ook wel gezien dat ge die Award al eens gehad hebt, dus als ge al die vragen nie opnieuw wilt invullen dan is da nie erg hoor. T'is het gebaar da telt ;) K'vind uw blog de moeite dus ge verdient het. x.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hey Ellen, ik heb je terug getagged ;) Je ziet maar wat je er mee doet ;)
    Heel veel succes nog met je examens! Ik duim nog steeds voor je ;)
    Groetjes Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hey Ellen, your blog post is great. The tips are great and easy to understand. Nicee job.

    BeantwoordenVerwijderen